Užitočné informácie

Pripravte sa na dovolenku.

Okrem výberu destinácie a ubytovacej kapacity je potrebné pred dovolenku myslieť na veľa vecí. Ponúkame Vám prehľad tých najdôležitejších.

VYBERTE SI Z MOŽNOSTÍ...

 

Cestovné poistenie Cestovné poistenie ONLINE
Cestovné doklady Informácie o krajinách MZV SR
Všeobecné podmienky Všeobecné podmienky v PDF
Reklamačný poriadok Reklamačný poriadok v PDF
Ochrana osobných údajov Ochrana osobných údajov v PDF
Alternatívne riešenie sporov
Alternatívne riešenie sporov v PDF

 

Cestovné poistenie

Dôležitou súčasťou každej cesty a dovolenky by malo byť cestovné poistenie. Uzatvorením cestovného poistenia chránite seba a svojich blízkych.

OBJEDNÁVKA CESTOVNÉHO POISTENIA ONLINE

ECP - poistenie online

Poistenie môžete uzatvoriť ako súčasť zájazdu alebo ako samostatný produkt.

Späť na výber - užitočné informácie...

 

Cestovné doklady

Pred cestou do zahraničia si overte platnosť cestovných dokladov. V rámci Európskej únie môžu dospelí cestovať aj na občiansky preukaz. Deti musia mať vlastný cestovný pas, nemôžu byť zapísané v pase rodičov, ako to bolo možné kedysi.

Platnosť cestovného dokladu by mala byť minimálne 3 až 6 mesiacov po návrate z dovolenky. Každá krajina má vlastné podmienky vstupu, môžete si to skontrolovať na  stránkach Ministerstva zahraničných vecí  SR:

https://www.mzv.sk/cestovanie_a_konzularne_info/staty_sveta

Späť na výber - užitočné informácie... 

obchodné podmienky

ÚVOD

Cestovná agentúra TraVel, s.r.o. (ďalej len CA) so sídlom v Prešove sa zaoberá ponukou a predajom zájazdov cestovných kancelárii. Vystupuje ako sprostredkovateľ, na základe platného zmluvného vzťahu. Cestovná agentúra (predajca) predáva za rovnaké ceny, zľavy a bonusy ako organizátor zájazdu (touroperátor). Cestovné kancelárie, s ktorými má cestovná agentúra TraVel, s. r. o. uzatvorenú platnú zmluvu sú poistené voči prípadnej insolventnosti CK v zmysle zákona.

DEFINÍCIA POJMOV

  1. Cestovná agentúra (ďalej len „CA“): TraVel, s. r. o. je cestovná agentúra, zapísaná v Ob. Reg. Okr. súdu v Prešove v odd. SRO, vložka č. 19682/P.
    Sídlo: Budovateľská 36, 08001 Prešov, SK
    Prevádzka: Hlavná 27, 08001 Prešov, SK
    IČO: 43980236, DIČ: 2022532215
  2. Cestujúci: fyzická osoba, ktorá uzatvára zmluvu o zájazde alebo ktorej majú byť poskytnuté služby cestovného ruchu na základe uzatvorenej zmluvy o zájazde. Všetky osoby na strane cestujúceho sú povinné plniť svoje povinnosti vyplývajúce zo zmluvy o zájazde spoločne a nerozdielne.
  3. Zákon: zákon č. 170/2018 Z. z. o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
  4. Trvanlivý nosič: prostriedok, ktorý umožňuje cestujúcemu alebo CK uchovať jemu adresované informácie spôsobom umožňujúcim ich použitie v budúcnosti na čas, ktorý zodpovedá účelu týchto informácií, a ktorý umožňuje nezmenené reprodukovanie uložených informácií, najmä papier, e-mail, SMS, USB kľúč, CD, DVD, pamäťová karta alebo pevný disk počítača.
  5. Predajné miesto: prevádzkareň alebo iný priestor, kde obchodník obvykle vykonáva svoju podnikateľskú činnosť, vrátane webového sídla alebo iných prostriedkov diaľkovej komunikácie, ktoré umožňujú uzatvorenie zmluvy bez súčasnej fyzickej prítomnosti zmluvných strán.

VYHĽADANIE A REZERVÁCIA ZÁJAZDU

Zájazdy a služby cestovného ruchu je možné vyhľadať a rezervovať priamo z našej webovej stránky www.cktravel.sk alebo na predajnom mieste – Hlavná 27, Prešov. Ponuka zájazdov zvyčajne obsahuje údaje o destinácii, ubytovacej kapacite, spôsobe dopravy, cene, povinných a nepovinných príplatkoch atď. Ponuka zájazdov je pravidelne aktualizovaná cez xml data (elektronické dáta), ktoré sa prenášajú priamo zo servera usporiadajúcej cestovnej kancelárie (ďalej len CK) Pri prepisovaní a aktualizácii údajov môže dôjsť k chybe, preto si ako cestovná agentúra (ďalej len CA) vyhradzujeme právo na chybu v publikovaných cenách, termínoch, kapacitách, prípadne ďalších údajov.

Zákazník si vyhľadá zájazd podľa svojich predstáv a zašle nám svoju objednávku prostredníctvom odkazu, ktorý je uvedený pri každej ponuke.

Rezerváciu môžete vykonať v našej agentúre na Hlavnej ulici č. 27 v Prešove alebo formou elektronickej pošty na e-mailovej adrese: travel@cktravel.sk Poprípade telefonicky – 051/7916312, 0948023226. Postup je rovnaký ako pri rezervácii prostredníctvom webových stránok.

Pracovníci našej cestovnej agentúry overia voľné kapacity u organizátora zájazdu. Ak majú k dispozícii všetky potrebné údaje, je možné vykonať rezerváciu. Následne kontaktujú klienta a oboznámia ho so všetkými informáciami potrebnými pre kúpu zájazdu.

Ak nie je možné vykonať rezerváciu, klienta obratom kontaktujeme.

Upozorňujeme, pokiaľ sa jedná o kúpu zájazdu na poslednú chvíľu (last minute), nemusia byť na stránkach zobrazené všetky informácie. Všetky informácie Vám spresníme po overení a potvrdení ponuky zo strany CK.

Predaj zájazdu sa riadi Všeobecnými zmluvnými podmienkami cestovnej kancelárie, z ponuky ktorej si zákazník dovolenku alebo službu vybral.

KÚPA ZÁJAZDU (ZMLUVA O ZÁJAZDE)

Po výbere dovolenky z aktuálnej ponuky je potrebné uzatvoriť zmluvu o zájazde, ktorá je záväzným potvrdením rezervácie. Súčasťou zmluvy o zájazde sú všetky písomné doklady a informácie, ktoré cestujúci obdrží od CK alebo na základe ktorých cestujúci uzatvorí zmluvu. Je to najmä formulár štandardných informácií pre zmluvy o zájazde, ponukový katalóg, ponuka akciových zájazdov (first minute | last minute), všeobecné zmluvné podmienky CK, podmienky komplexného cestovného poistenia (v prípade  jeho zakúpenia). Cestujúcemu je zároveň poskytnutý doklad o poistení cestovnej kancelárie proti insolventnosti.  Všetky doklady si prevezme klient osobne v našej agentúre alebo mu ich e-mailom podľa možností klienta a podľa času potrebného pre realizáciu zmluvy zašleme. Klientovi posielame aj inštrukcie potrebné pre správne vyplnenie zmluvy a pre úhradu zájazdu alebo jeho zálohy.

Zmluva obsahuje identifikačné údaje zákazníka a všetkých spolucestujúcich, ďalej obsahuje detaily o vybranom zájazde - miesto, termín, spôsob dopravy, prípadne trasu, názov ubytovacieho zariadenia, spôsob stravovania a informácie o poistení. V zmluve sú uvedené údaje o spôsobe platby a odovzdaní pokynov k zájazdu. Zmluva musí byť podpísaná zákazníkom. Zákazník nesmie zmeniť, upraviť alebo doplniť (s výnimkou ručne dopísaných alebo opravených osobných údajov cestujúcich a podpisu) v žiadnej časti písomný návrh Zmluvy o zájazde. Súčasťou zmluvy sú tiež Všeobecné zmluvné podmienky príslušnej cestovnej kancelárie. Tie upravujú podmienky zmluvného vzťahu.  

Osoba, ktorá koná za cestujúceho, alebo ako cestujúci, podpisom zmluvy potvrdzuje, že je na základe zákona alebo splnomocnenia oprávnená v mene cestujúceho  uzatvoriť zmluvu a že v prípade uzatvorenia zmluvy v prospech inej osoby táto vyjadrila súhlas s účasťou na zájazde. Takáto osoba prehlasuje, že disponuje súhlasom na spracúvanie osobných údajov tejto osoby a že ju informoval o podmienkach spracúvania podľa tejto zmluvy. Všetka korešpondencia potrebná pre naplnenie zmluvy o zájazde bude vedená s osobou, ktorá koná za cestujúceho, alebo ako cestujúcich.

Osobné údaje našich klientov sú chránené v súlade s platnými predpismi. Nie sú podávané, predávané, ani inak spracované pre potreby tretích osôb, okrem cestovnej kancelárie – organizátora cesty.

CENA, ZMENY CENY, PLATBA ZA ZÁJAZD

Cenou sa rozumie celková cena zájazdu uvedená v zmluve o  zájazde. Zo zliav poskytovaných CK, má cestujúci nárok len na tie, ktoré sú v platnosti ku dňu vzniku zmluvného vzťahu, kedy si ich musí aj uplatniť, inak jeho nárok na ich poskytnutie zaniká. Zmluvné strany berú na vedomie, že do ceny zájazdu môžu byť ešte dodatočne zahrnuté náklady a poplatky, ktoré nemožno určiť pred uzatvorením zmluvy o zájazde a na čo bol cestujúci vopred upozornený v súlade so zákonom.

Pri poskytovaní zliav pre deti je rozhodujúci vek dieťaťa k poslednému dňu zájazdu, resp. ukončeniu čerpania služieb.

Právo na poskytnutie všetkých objednaných služieb vzniká cestujúcemu až zaplatením ceny zájazdu v plnom rozsahu a splnením ostatných podmienok poskytnutia služieb.

CK má právo požadovať pri uzatváraní zmluvy o zájazde zaplatenie zálohy, štandardne vo výške 50 % ceny zájazdu alebo všetkých objednaných služieb (okrem cestovného poistenia, ktoré musí cestujúci zaplatiť v plnej výške už pri podpísaní zmluvy o zájazde). Zvyšnú časť ceny zájazdu alebo za všetky objednané služby je cestujúci povinný zaplatiť najneskôr v lehote do 46 dní pred začatím zájazdu, resp. začatím čerpania služieb.

V prípade vzniku zmluvného vzťahu v lehote kratšej ako 46 dní pred začatím zájazdu, resp. začatím čerpania služieb, je cestujúci povinný zaplatiť 100 % ceny zájazdu alebo objednaných služieb pri vzniku zmluvného vzťahu.

Zákazník berie na vedomie, že pri zakúpení Last minute zájazdu môže vo výnimočných prípadoch nastať situácia, že cestovná kancelária organizujúca zájazd rezerváciu nepotvrdí. V takomto prípade sa cestovná zmluva nepovažuje za uzatvorenú a klient má nárok na vrátenie všetkých už uhradených platieb. Nemá však nárok na náhradu škody.

Úhradu objednávateľ vykonáva nasledovným spôsobom:

  • rešpektuje pokyny k platbe, ktoré mu boli oznámené spolu s návrhom zmluvy
  • úhradu je možné realizovať priamym vkladom na účet cestovnej agentúry TraVel, s. r. o., resp. prevodným príkazom, pričom pri prevodnom príkaze má objednávateľ povinnosť zaslať do CA potvrdenie banky o prevode e-mailom. K bezhotovostnej platbe použije objednávateľ variabilný symbol, ktorý mu CA oznámila ako identifikátor jeho platby
  • termíny úhrad vychádzajú zo Všeobecných zmluvných podmienok príslušnej CK a sú vyznačené na Zmluve o zájazde, nedodržanie úhrad môže mať za následok odstúpenie od Zmluvy zo strany príslušnej CK

CESTOVNÉ DOKLADY – VOUCHER

Informácie, ktoré sú pre klienta nevyhnutné k jeho nástupu na zájazd odovzdáva  klientovi CA TraVel, s. r. o. Spôsob doručenia pokynov je dohodnutý v Zmluve o zájazde pri jej uzatváraní. Pokyny na cestu sa spravidla posielajú týždeň pred odjazdom. Ak je zájazd zakúpený v lehote kratšej ako 1 týždeň pred odjazdom, CA zasiela pokyny bezodkladne po spracovaní objednávky a obdŕžaní pokynov zo strany usporadujúcej CK.

Pri cestách do zahraničia je povinnosťou mať pri sebe platný cestovný pas alebo občiansky preukaz. V rámci Shengenského priestoru stačí občiansky preukaz. Deti sú povinné mať vlastný cestovný pas. Nestačí zapísanie dieťaťa v pase rodiča. Odporúčaná platnosť cestovného dokladu je minimálne 6 mesiacov po návrate z dovolenky.

Pred cestou je potrebné si overiť aj vízovú povinnosť danej krajiny, potrebné očkovania a miestne špecifiká ako náboženstvo, obliekanie, kultúrne zvyklosti, formy správania, stravovanie, konzumáciu alkoholu.

Informácie o krajinách a prípadne bezpečnostné upozornenia nájdete na stránkach Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky.

http://www.mzv.sk/sk/cestovanie_a_konzularne_info/prehlad_cestovanie_a_konzularne_info

Našim klientom odporúčame pred cestou do zahraničia využiť službu MZV SR a registrovať sa na jeho webových stránkach. Na základe toho je možné slovenským občanom poskytnúť pomoc v prípade núdze v zahraničí.

https://www.mzv.sk/Register

ZÁJAZDY NA VYŽIADANIE

U niektorých zájazdov je nutné vyžiadať zájazd najskôr v zahraničí u partnera danej cestovnej kancelárie (hotel, partnerská CK a podobne). V takomto prípade je cestovná agentúra oprávnená požadovať vopred zálohu za zájazd podľa podmienok danej cestovnej kancelárie. Niekedy môže ísť aj o plnú cenu zájazdu. Pokiaľ bude zájazd zo strany CK potvrdený, rezervácia je platná a vzťahujú sa na ňu hneď storno podmienky danej cestovnej kancelárie.  V prípade neúspešnej rezervácie sa záloha vždy vracia v plnej výške.

ODSTÚPENIE OD ZMLUVY O ZÁJAZDE CESTUJÚCIM

Cestujúci má právo kedykoľvek pred začatím zájazdu od zmluvy o zájazde odstúpiť a pre tento prípad si zmluvné strany dohodli odstupné, ktorého výška zohľadňuje čas odstúpenia od zmluvy o zájazde pred začatím zájazdu, predpokladané zníženie nákladov v dôsledku neposkytnutia služieb cestovného ruchu tvoriacich zájazd cestujúcemu a predpokladaný príjem z náhradného predaja služieb cestovného ruchu. Odstúpenie od zmluvy sa vždy riadi „Všeobecnými zmluvnými podmienkami organizátora zájazdu“ – prislúchajúcej CK. Sú súčasťou každej zmluvy o zájazde. Odstúpenie od  zmluvy musí byť podané písomnou formou s dátumom a s podpisom klienta. Je potrebné ho doručiť osobne, poštou alebo e-mailom na travel@cktravel.sk.

REKLAMÁCIA ZÁJAZDU

Objednávateľ má právo podať reklamáciu v prípade, že rozsah a kvalita poskytnutých služieb nezodpovedajú objednanej úrovni. Objednávateľ je ihneď po zistení nedostatku povinný daný nedostatok (udalosť) nahlásiť na mieste poskytovania služieb u zodpovedného pracovníka tak, aby mohol byť nedostatok bez zbytočného odkladu odstránený. Ak sa tak nestalo, prípadne ak klient naďalej trvá na podaní reklamácie, je povinný tak urobiť bezodkladne priamo u organizátora zájazdu alebo u zástupcu (TraVel, s. r. o.), najneskôr však do 2 rokov od skončenia zájazdu, alebo ak sa zájazd neuskutočnil, odo dňa, keď sa mal zájazd skončiť podľa zmluvy o zájazde.  

Reklamáciu zájazdu musí zákazník zaslať písomnou formou, s pripojeným reklamačným protokolom z miesta pobytu potvrdeným zástupcom CK, s fotografiami atď., a to doporučene na adresu CK (organizátora zájazdu) alebo na adresu CA (predajcu - spoločnosti TraVel, s. r. o., Hlavná 27, 08001 Prešov).

Viac informácii je dostupných v „Reklamačnom poriadku“.

ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 1.1.2019.

TraVel s. r. o.

Späť na výber - užitočné informácie...

 

Reklamačný poriadok

Spoločnosť TraVel, s. r. o. je cestovnou agentúrou (ďalej len CA) a ako autorizovaný predajca zájazdov renomovaných cestovných kancelárií vydáva tento reklamačný poriadok na uplatňovanie práv zákazníkov.

Spoločnosť TraVel, s. r. o. (ako cestovná agentúra) podľa zákona nezodpovedá za služby poskytnuté cestovnými kanceláriami a nevybavuje v ich mene reklamácie. CA je nápomocná pri prevzatí a doručení reklamácie. Po prevzatí, reklamáciu bezodkladne zašleme usporiadateľovi zájazdu, ktorý je povinný sa k nej vyjadriť v zákonom stanovenej lehote.

PRÁVNA ÚPRAVA

Zodpovednosť cestovnej agentúry  a cestovnej kancelárie sa riadi Zákonom 170/2018 Z. z. o zájazdoch, podmienkach podnikania cestovných kancelárii a agentúr a Zákonom č.250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.

REKLAMAČNÝ PORIADOK – zodpovednosť CK

A/ Pre služby poskytované na základe zmluvy o zájazde

  1. Cestovná kancelária zodpovedá za porušenie zmluvy o zájazde, a to aj vtedy, ak majú povinnosti iní poskytovatelia služieb cestovného ruchu poskytovaných v rámci zájazdu (ďalej len „porušenie zmluvy o zájazde“).
  2. Ak niektorá zo služieb cestovného ruchu nie je poskytnutá v súlade so zmluvou o zájazde,  zák. č. 170/2018 Z. z.,  alebo osobitným predpisom alebo ak nemá vlastnosti, ktoré cestujúci s ohľadom na ponuku a zvyklosti dôvodne očakával, cestujúci je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť CK alebo jej poverenému zástupcovi.
  3. CK je povinná v primeranej lehote určenej cestujúcim vykonať nápravu uvedením služby cestovného ruchu do súladu so zmluvou o zájazde, zák. č. 170/2018 Z. z., alebo osobitným predpisom alebo s dôvodným očakávaním cestujúceho, ak je to vzhľadom na okolnosti možné alebo ak to nespôsobí CK neprimerané náklady vzhľadom na rozsah porušenia zmluvy o zájazde a hodnotu dotknutých služieb cestovného ruchu.
  4. Určenie lehoty podľa ods. 3 nie je potrebné, ak CK oznámi cestujúcemu, že nápravu nevykoná, alebo ak náprava neznesie odklad vzhľadom na osobitný záujem cestujúceho.
  5. Ak CK nevykoná nápravu podľa odseku 3, ponúkne cestujúcemu náhradné služby cestovného ruchu aj vtedy, ak návrat cestujúceho na miesto odchodu nie je zabezpečený podľa zmluvy o zájazde, pričom tieto náhradné služby cestovného ruchu musia byť:

a)    rovnakej kvality alebo vyššej kvality, ako je uvedená v zmluve o zájazde, bez dodatočných nákladov pre cestujúceho, alebo

b)    nižšej kvality, ako je uvedená v zmluve o zájazde, s ponukou primeranej zľavy z ceny týchto služieb cestovného ruchu.

  1. Cestujúci môže odmietnuť náhradné služby cestovného ruchu ponúknuté CK podľa odseku 5, ak náhradné služby cestovného ruchu nie sú porovnateľné so službami cestovného ruchu uvedenými v zmluve o zájazde alebo ponúknutá zľava z ceny zájazdu za služby cestovného ruchu nižšej kvality nie je primeraná. Ak poskytnutie náhradných služieb cestovného ruchu cestujúci v súlade s prvou vetou odmietne alebo tieto náhradné služby cestovného ruchu nemôže z objektívnych dôvodov prijať, cestujúci pokračuje v užívaní služieb cestovného ruchu, ktoré sú predmetom oznámenia podľa odseku 2 a CK poskytne cestujúcemu primeranú zľavu z ceny zájazdu za služby cestovného ruchu, ktoré boli predmetom oznámenia podľa odseku 2.
  2. Ak CK nevykoná nápravu podľa odseku 3 ani nezabezpečí cestujúcemu náhradné služby cestovného ruchu podľa odseku 5, cestujúci má právo

a)    vykonať nápravu sám a požadovať od CK náhradu účelne vynaložených nákladov s tým spojených,

b)    odstúpiť od zmluvy o zájazde bez zaplatenia odstupného a požadovať primeranú zľavu z ceny zájazdu za služby cestovného ruchu, ktoré neboli poskytnuté riadne a včas, ak ide o podstatné porušenie zmluvy o zájazde.

  1. CK je povinná vyhotoviť v spolupráci s cestujúcim písomný záznam a odovzdať cestujúcemu kópiu tohto písomného záznamu, ak

a)    nevykoná nápravu podľa odseku 3 a odseku 5 písm. a),

b)    zabezpečí cestujúcemu náhradné služby cestovného ruchu podľa odseku 5 písm. b),

c)    cestujúci v súlade s odsekom 6 prvou vetou náhradné služby cestovného ruchu odmietne alebo ich nemôže z objektívnych príčin prijať,

d)    cestujúci podľa odseku 7 písm. a) vykoná nápravu sám.

Cestovná kancelária nenesie nijakú zodpovednosť a neručí za úroveň, cenu, prípadne vzniknutú škodu pri službách, ktoré nie sú dohodnuté v zmluve a sú organizované inými subjektmi, ktoré si zákazník objedná na mieste pobytu. Za predmet reklamácie nemožno považovať výlet zadarmo alebo darček zadarmo.

B/ Ostatné služby

  1. V prípade, že dôjde k chybnému poskytnutiu služby má právo objednávateľ na uplatnenie nárokov v zmysle príslušnej právnej úpravy a vzájomných zmluvných dojednaní.
  2. Pokiaľ ide o následky chybne poskytnutej služby, ktoré sú zistiteľné priamo pri predaji služby /napr. zle určená platobná povinnosť, zistenie finančných rozdielov, nezhoda medzi požadovanou a skutočne poskytnutou službou/ je objednávateľ povinný uplatniť takéto nedostatky ihneď priamo pri predaji služby, keď v prípade nesplnenia uvedenej povinnosti akékoľvek nároky objednávateľa z takéhoto titulu zanikajú.

V ostatných prípadoch je objednávateľ povinný uplatniť nároky z chybne poskytnutých služieb v lehote určenej všeobecne záväznou právnou úpravou a vzájomnými dojednaniami.

  1. Vybavovanie reklamácií objednávateľa čo do obsahu postupu a lehôt je zabezpečované v súlade s príslušnou právnou úpravou.
  2. Objednávateľ berie na vedomie, že v prípade ak určitá služba je zabezpečovaná treťou osobou, postup uplatnenia reklamácie, ako aj spôsob jej vybavenia je ovplyvnený  postupom uplatnenia reklamačných nárokov a spôsobu ich riešenia skutočným poskytovateľom služieb a tento musí byť rešpektovaný.
  3. Objednávateľ a CK berú na vedomie, že postup uplatnenia reklamačných nárokov ako aj spôsob a lehoty ich vybavenia môžu byť vzájomne dohodnuté aj odlišne a v takom prípade má vzájomné dojednanie prednosť pred týmto reklamačným poriadkom.

PRÁVA A POVINNOSTI OBJEDNÁVATEĽA ZÁJAZDU

Objednávateľ má právo podať reklamáciu v prípade, že rozsah a kvalita poskytnutých služieb nezodpovedajú objednanej úrovni. Objednávateľ je ihneď po zistení nedostatku povinný daný nedostatok (udalosť) nahlásiť na mieste poskytovania služieb u zodpovedného pracovníka tak, aby mohol byť nedostatok bez zbytočného odkladu odstránený. Ak sa tak nestalo, prípadne ak klient naďalej trvá na podaní reklamácie, je povinný tak urobiť bezodkladne priamo u organizátora zájazdu alebo u zástupcu (TraVel, s. r. o.), najneskôr však do 2 rokov od skončenia zájazdu, alebo ak sa zájazd neuskutočnil, odo dňa, keď sa mal zájazd skončiť podľa zmluvy o zájazde.  

Reklamáciu zájazdu musí zákazník zaslať písomnou formou, s pripojeným reklamačným protokolom z miesta pobytu potvrdeným zástupcom CK, s fotografiami atď., a to doporučene na adresu CK (organizátora zájazdu) alebo na adresu CA (predajcu - spoločnosti TraVel, s. r. o., Hlavná 27, 08001 Prešov).

Na vyzvanie je povinný poskytnúť vysvetlenie, prípadne doložiť potrebné doklady dokazujúce skutočný stav.

OBSAH REKLAMÁCIE

Reklamácia musí obsahovať údaje potrebné na identifikáciu služieb, ktoré mali nedostatky alebo ktoré neboli poskytnuté vôbec.

  •  číslo cestovnej zmluvy,
  •  dátum jej uzatvorenia,
  • označenie cestovnej kancelárie s ktorou bola zmluva uzatvorená,
  • opis nedostatkov poskytnutej služby alebo údaj o tom, ktoré služby neboli poskytnuté vôbec,
  • predstavu zákazníka o kompenzácii, t. j. bezplatného odstránenia nedostatkov, náhradného poskytnutia služby, pokiaľ je to podľa charakteru služby možné, primeranej zľavy z ceny služby...
  • kontaktné údaje klienta a bankové spojenie, pokiaľ žiada finančnú kompenzáciu,
  • reklamačný protokol z miesta pobytu, ktorý obsahuje, pokiaľ možno potvrdenie kompetentnej osoby na mieste alebo v objekte, fotografie, prípadne ďalšie doklady a ktorý je podpísaný zástupcom CK.

 LEHOTA NA PODANIE REKLAMÁCIE

Reklamácia sa musí uplatniť u usporiadajúcej cestovnej kancelárie bez zbytočného odkladu, a to najneskôr do 2 rokov od skončenia zájazdu, alebo ak sa zájazd neuskutočnil, odo dňa, keď mal byť zájazd ukončený podľa zmluvy o zájazde. Ak si zákazník v tomto termíne reklamáciu neuplatní, právo na reklamáciu zaniká.
O spôsobe vybavenia reklamácie zákazníka oboznámi usporiadajúca cestovná kancelária v súlade so svojím reklamačným poriadkom.

VYBAVENIE REKLAMÁCIE

V prípade, že je reklamácia uplatňovaná v mieste pobytu, zástupca CK je oprávnený o reklamácii rozhodnúť a vyriešiť ju k obojstrannej spokojnosti.

V prípade, že je reklamácia uplatňovaná po návrate z dovolenky, reklamácia musí byť vybavená do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa zákazník s usporiadajúcou cestovnou kanceláriou nedohodnú inak.

SPOLOČNÉ USTANOVENIA

  1. Klient (Klientom sa rozumie cestujúci, alebo objednávateľ) je oprávnený uplatniť reklamáciu v sídle a v ktorejkoľvek pobočke (prevádzke) CK. Reklamáciu je možné uplatniť aj u provízneho predajcu CK u ktorého došlo k zakúpeniu reklamovaného zájazdu, alebo inej reklamovanej služby.
  2. Reklamácia sa uplatňuje osobne s vydaním potvrdenia o uplatnení reklamácie, prostriedkami diaľkovej komunikácie alebo poštou. Klient má nárok byť poučený o jeho právach v zmysle všeobecne záväznej právnej úpravy, vrátane o podmienkach a spôsobe reklamácie.
  3. Osobami poverenými prijímať reklamácie sú pracovníci CK a provízneho predajcu CK u ktorého došlo k zakúpeniu reklamovaného zájazdu, alebo inej reklamovanej služby.
  4. CK zabezpečuje v mieste zájazdu nepretržitú prítomnosť poverenej osoby oprávnenej prijímať a vybavovať podnety po celý čas zájazdu.
  5. O vybavení reklamácie bude klientovi vydaný písomný doklad.
  6. Vybavovanie reklamácií prebieha v súlade s príslušnou právnou úpravou a uzavretou zmluvou o zájazde.
  7. CK vedie evidenciu o reklamáciách, ktorá obsahuje údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie. 

Podrobnosti vybavovania reklamácií sú stanovené v reklamačnom poriadku každej cestovnej kancelárie, ktorý má prednosť pred týmto reklamačným poriadkom.

ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť od  1.1.2019

 

OCHRANA OSOBNýCH ÚDAJOV

ZÁSADY SPRACÚVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV

V súvislosti so spracúvaním osobných údajov dotknutých osôb prevádzkovateľ týmto poskytuje príslušné informácie podľa článkov 13 a 14 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len „Nariadenie)

Cestovná agentúra TraVel, s. r. o. pristupuje zodpovedne k ochrane osobných údajom klientov a dodržiava pravidlá stanovené platnou európskou legislatívou a tak primerane chráni osobné údaje svojich klientov. Podľa predmetného Nariadenia si vás dovoľujeme informovať o nasledovných skutočnostiach:

 1) Prevádzkovateľ osobných údajov:

TraVel, s. r. o. so sídlom: Budovateľská 36, 080 01 Prešov, IČO:  43980236, DIČ: 2022532215, zapísaná v Ob. registri Okr. súdu v Prešove v odd. SRO, vložka č. 19682/P

2) Kontaktné údaje prevádzkovateľa:

Adresa na zasielanie písomností: TraVel, s. r. o., Hlavná 27, 08001 Prešov
Telefonický kontakt: +421 517916312
Emailový kontakt: travel@cktravel.sk
webové sídlo: www.cktravel.sk

 3) Účely a právne základy spracúvania osobných údajov klientov:

Spoločnosť TraVel, s. r. o. spracúva osobné údaje dotknutých osôb – klientov (objednávateľov služieb cestovného ruchu) a zástupcov klientov na nasledovné účely:

  • Hlavným účelom spracúvania osobných údajov je poskytovanie služieb cestovného ruchu, najmä zabezpečenie zájazdu, ktorý je predmetom uzatvorenej Zmluvy o obstarávaní zájazdu. Právnym základom na takéto spracúvanie osobných údajov je plnenie zmluvy, resp. oprávnený záujem pre spolucestujúcich, resp. cestujúcich v prospech ktorých bola zmluva uzatvorená.
  • Spracúvanie osobných údajov na účel vybavovanie prípadných reklamácií, kde právnym základom je zákonná povinnosť spoločnosti založená osobitným predpisom.
  • Spracúvanie osobných údajov na účel vedenia účtovnej agendy a archivácie, kde je právnym základom zákonná povinnosť spoločnosti založená osobitným predpisom.
  • Spracúvanie osobných údajov na základe oprávneného záujmu prevádzkovateľa napr. pri obhajobe právnych nárokov vyplývajúcich zo zmluvy alebo pri vymáhaní pohľadávok.
  • Spracúvanie osobných údajov za účelom poskytovania Vernostného programu – bonusových a vernostných zliav do budúcna , kde je právnym základom oprávnený záujem klientov spoločnosti ako aj písomný súhlas klientov na takéto spracúvanie.
  • Spracúvanie osobných údajov na marketingové účely - zasielanie newsletterov a spotrebiteľské súťaže. Súhlas na marketingové účely je dobrovoľný a kedykoľvek odvolateľný.

4) Kategórie dotknutých osobných údajov:

Osobné dáta, ktoré získavame a uchovávame:

a) vyhľadávanie na webe
- lokalita
- IP adresa
- operačný systém
- prehliadač
- príchodová stránka/priama návšteva

b) komunikácia na online chate
- lokalita
- IP adresa
- meno a priezvisko klienta
- e-mailová adresa
- telefón

c) objednanie zájazdu
- lokalita
- IP adresa
- meno a priezvisko
- e-mailová adresa
- telefón
- meno a priezvisko objednávateľa a cestujúcich
- dátumy narodenia účastníkov
- adresy bydliska účastníkov

d) údaje, ktoré môžu byť dožiadané
- štátne občianstvo cestujúcich
- číslo pasu/ID karty
- sken pasu (vybavenie vstupných víz)
- obmedzenia pre nástup a výstup z dopravného prostriedku
- požiadavky na špeciálne vybavenie ubytovacieho zariadenia
- požiadavky na dietetickú stravu počas prepravy a pobytu
- požiadavky na asistenciu
- iné zdravotné obmedzenia cestujúcich
- rodné číslo (vybavenie víz)
- údaje o bankovom účte (vratky, preplatky, reklamácie, identifikácia platby)
- údaje o poskytnutom ošetrení a zdravotnom stave pre potreby likvidácie poistnej udalosti, resp. uzatvorenie poistnej zmluvy
- fotografie cestujúcich (vybavenie vstupných víz)

e) pre potreby vernostného programu a marketingových aktivít
- informácie o navštívenej krajine, rozsahu služieb, termíne, cene

 5) Príjemcovia osobných údajov

Osobné údaje dotknutých osôb sú poskytované výhradne zmluvným dodávateľom služieb cestovného ruchu ako sú cestovné kancelárie, dopravcovia, poskytovatelia ubytovania a stravovacích služieb, sprievodcovia a delegáti, zabezpečovatelia poistenia a poskytovatelia doplnkových služieb cestovného ruchu, technickí partneri a partneri zabezpečujúci ekonomickú agendu Prevádzkovateľa.

6) Prenos osobných údajov do 3. krajín:

K prenosu osobných údajov do tretích krajín dochádza, vždy len v nevyhnutnom rozsahu, v prípade možností v šifrovanej podobe pri zachovaní podmienok GDPR.

7) Doba uchovávania osobných údajov:

Podľa Účelu, na ktorý sa osobné údaje spracovávajú. Minimálne však na dobu 2 roky od návratu zo zájazdu, maximálne na dobu vyžadovanú príslušným osobitným zákonom. V prípade udelenia súhlasu so spracovaním na marketingové účely na dobu 5 rokov resp. do odvolania tohto súhlasu.

8) Práva dotknutej osoby:

  • právo na prístup k osobným údajom, ktoré sa vás týkajú - právo na potvrdenie, či osobné údaje sú alebo nie sú spracúvané a na poskytnutie kópií spracúvaných osobných údajov,
  • právo na opravu nesprávnych osobných údajov, ktoré sa vás týkajú,
  • právo na výmaz osobných údajov, ktoré sa vás týkajú, v prípade, že sú splanené podmienky na ich výmaz a ďalej neexistuje zákonná povinnosť resp. oprávnený záujem na ich ďalšie spracúvanie,
  • právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov,
  • právo namietať proti spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa vás týka, a to na účel marketingu, vernostného programu príp. spotrebiteľskej súťaže,
  • právo na prenos osobných údajov inému prevádzkovateľovi, ak tomu nebránia žiadne zákonné prekážky,
  • právo kedykoľvek odvolať svoj udelený súhlas na spracúvanie osobných údajov,
  • právo podať sťažnosť dozornému orgánu – Úradu na ochranu osobných údajov SR, Hraničná 12, 820 07 Bratislava, tel. +4212 32313220, www.dataprotection.gov.sk.

Vyššie uvedené práva máte ako dotknutá osoba v rozsahu podľa článkov 15 až 21 a článku 77 Nariadenia. Dotknutá osoba si môže uplatniť svoje práva ústne, písomne alebo elektronicky, cez vyššie uvedené kontaktné údaje. Ak dotknutá osoba požiada o ústne poskytnutie informácií, informácie sa poskytnú po preukázaní jej totožnosti. Dotknutá osoba je povinná oznámiť prevádzkovateľovi, všetky zmeny v jej osobných údajov a to bezodkladne po ich zmene.

 9) Informácie o zdroji osobných údajov: osobné údaje týkajúce sa dotknutej osoby sú získané z nasledovného zdroja:
- všetky osobné údaje poskytuje samotný klient pri uzatváraní zmluvného vzťahu, alebo ním písomne na to poverený zástupca.

Platné od 25.5.2018

Späť na výber - užitočné informácie...

 

ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

Dovoľujeme si informovať klientov našej cestovnej agentúry o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v zmysle zákona č.391/2015 Z. z. s účinnosťou od 1. Februára 2016.

Tento zákon upravuje alternatívne riešenie sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy.

Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa tohto zákona, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami sporu.

Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu pri súčasnom splnení nasledovných podmienok:

  1. spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva
  2. spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa bodu 1) odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní do dňa jej odoslania.

Subjektom alternatívneho riešenia sporov medzi cestovnou agentúrou alebo organizujúcou cestovnou kanceláriou a jej klientom je Slovenská obchodná inšpekcia.

Na stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie (http://www.soi.sk) sú uvedené podrobné informácie o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov vrátane kontaktov a príslušných formulárov.

Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR –  http://www.mhsr.sk/

Späť na výber - užitočné informácie...

Na čo nezabudnúť pred cestou na dovolenku.